woensdag 1 mei 2013

Voorraad basisproducten.

Standaard heb ik in mijn voorraad kast een hoop basisproducten staan.
Het voordeel hiervan is dat je een heel eind op weg kunt mocht je onverhoopt niet naar de winkel kunnen of als je budget het even niet toe laat.

Zondag hadden we een lekkere rustige dag.
Een beetje aanrommelen in de tuin en in huis.
Ik had geen zin om naar de winkel te gaan om nog iets voor de avond maaltijd te halen.
En eerlijk is eerlijk het budget was er ook even niet naar.
Dus maakt ik een lekkere groentesoep met allerlei restjes groente uit de vriezer.
Wat gebroken spaghetti erdoor en we hadden een heerlijk soepje.
Wat brood geroosterd in de oven en zelf kruidenboter gemaakt met wat bieslook en knoflook.

Gisteren had ik eigenlijk nog niets gepland voor de avondmaaltijd.
Ik haalde uiteindelijk shoarma uit de vriezer.
Normaal koop ik er gewoon pitabroodjes bij maar had deze niet in huis.
Aangezien alle winkels dicht waren moest ik iets anders verzinnen.
Even een rondje op het net en ik kwam een super simpel recept tegen voor pita's.
Nooit geweten dat het zo simpel was.
Al waren ze wel erg klein uitgevallen,ze smaakte heerlijk.
Een klein gesneden komkommertje er bij en wij hadden weer een super lekkere maaltijd.
Die pita's die ga ik nog wel vaker maken,ik heb nu al zin in de volgende shoarmadag.


Daarom ben ik dus zo blij met mijn basisvoorraad.

Hebben jullie een basisvoorraad en wat mag er volgens jou echt niet ontbreken?



2 opmerkingen:

  1. Ja hoor altijd basisvoorraad in huis: pak diepvriesspinazie, genoeg vlees, aardappelen, pakjes passata, tomatenketchup, rijst, couscous. Dus als het moet kan er altijd worden geimproviseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier een basisvoorraad tomatensaus, rijst, spaghetti, pasta, bonen, linzen, kikkererwten, soep, bouillonblokjes, mayo, ketchup, koffie. Leuk om te lezen wat je eet als je budget op is en je maand nog niet... Ik wil de komende maand ook besparen op boodschappen...

    BeantwoordenVerwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief